Žymų Archyvai: lankstinukai

Ar skaitmeniniame amžiuje vis dar aktuali lankstinukų gamyba?

skrajutės

Lankstinukai – tai ant nedidelio popieriaus formato atspausdinti informaciniai arba reklaminiai lapeliai su tam tikros įmonės ar organizacijos prekių ar paslaugų pristatymu. Iki šiol dažniausiai lankstinukai buvo platinami įmetant juos į pašto dėžutes, dalinant juos gatvėse paduodant juos tiesiai žmonėms į rankas ar siunčiant registruotu paštu įdedant juos kartu su užsakomaisiais periodiniais leidiniais. Vis dėl to, keliame klausimą, ar populiarėjant skaitmeninėms informacijos perdavimo priemonėms šiais laikais vis dar aktuali lankstinukų gamyba?

Dažnai esame linkę pamiršti istoriją ir aklai nerti į naujausias technologijas, kurios vilioja savo paprastu naudojimu, bet to, dažnai nereikalauja daug pastangų ir žinių. Vis dėl to, reklamos ekspertų teigimu, neverta taip greitai užmiršti analoginių reklamos priemonių. Reklaminės skrajutės yra viena seniausių informacijos perdavimo priemonių, atsiradusių bene iš kart po to, kai buvo išrastas spausdinimo aparatas. Galima daryti prielaidą, jog tai, kad skrajučių gamyba viena ar kita forma išliko iki šių dienų, parodo šios informacijos perdavimo priemonės efektyvumą ir potencialą net ir skaitmenizacijos laikais pasiekti tikslinę auditoriją ir efektyviai ištransliuoti jai reikiamą žinutę.

Kas lemia šį analoginių informacijos perdavimo priemonių efektyvumą? Priežastis paprasta. Didžiajai daugumai reklamos siuntėjų perkėlus savo komunikaciją į skaitmeninius kanalus šie tapo „užteršti“. Smarkiai padidėjus gaunamos informacijos kiekiui žmogus įgavo informacinį imunitetą – tik iš konteksto labai išsiskiriančios ar tuo metu žmogui aktualios žinutės yra išgirstamos ir nuskaitomos. Tuo tarpu didžioji dauguma kitų žinučių yra suprantamos kaip informacinis „triukšmas“, todėl yra ignoruojamos.

Visai kitaip yra su skrajučių gamyba. Kadangi pastaruoju metu gauname jų vis mažiau ir mažiau, kiekvienas lankstinukas pasiekęs mūsų rankas gauna ypatingą mūsų dėmesį. Kitaip nei skaitmeniniuose kanaluose mus pasiekusi reklama, rankoje laikomas popieriaus lapas gautas tinkamu laiku gali gauti absoliutų gavėjo dėmesį: žinutė gali būti ne tik išgirsta ar perskaityta, bet ir suprasta, esant poreikiui į ją gali būti įsigilinta dar labiau, pavyzdžiui paskambinus nurodytu telefonu ar susiradus daugiau informacijos internete. Be to, tyrimai rodo, kad ant kokybiško popieriaus atspausdinta skrajutė dar ir sužadina malonius jausmas, o tai padidina tikimybę, kad ant tokio lankstinuko atspausdinta žinutė bus įvertinta teigiamai. Dėl šios priežasties galima teigti, jog lankstinukų gamyba šiais laikais yra viena efektyviausių informacijos perdavimo priemonių.

Patarimai kuriantiems lankstinukus

lankstinuku uzsakymasKai domina lankstinukų užsakymas, verta pagalvoti, kaip pirmiausia tą lankstinuką pasirinkti. Kaip padaryti, kad jis ir efektyviai neštų savo žinutę, ir būtų tinkamai parengtas, ir atrodytų gerai, ir finansiškai mažiausiai kainuotų. Taigi, štai keletas patarimų, kurie padės jums suprasti, kaip lankstinuku gamyba turėtų atrodyti iš tiesų.

Ar tai tinkamiausia komunikacijos priemonė

Ne visada norint kažką reklamuoti būtent lankstinuku gamyba yra geriausia priemonė. Gal ji pirmiausiai šauna į galvą, tačiau jums reikėtų turėti visą komunikacijos planą, pagalvoti, per kur reklamuojant reklama geriausiai pasieks tikslinę auditoriją. Taip pat reikėtų tvirtai žinoti, kada komunikacija gali būti laikoma pavykusia, o kada ji tik šaudymas iš lanko šalia taikinio. Yra ir daugiau reklamos būdų: reklaminiai tentai, kalendoriai, plakatai, radijo, televizijos reklama, interneto baneriai. Lankstinukų efektyvumas yra toks, kad jie yra maži dalykai, maža informacijos dozė, kurią gali nusiųsti ir tiesiogiai įteikti žmogui. Jis gali parsinešti ir turėti tą lankstinuką. Dėl to visada yra bent kažkiek geriau, kai tie lankstinukai yra su kokia nors praktine paskirtimi. Tarkime, kartu tai yra ir knygų skirtukas. Arba – kartu tai yra ir kažkoks papuošalas, ar dar kas nors.

Iš karto skaičiuokite kaštus

Pasistenkite, kad lankstinuku gamyba  tikrai neišeitų iš biudžeto rėmų. Geriausia, kai lankstinukai kainuoja optimalią sumą, o lankstinukų užsakymas padidina jūsų kuriamo produkto vertę. Kas sudarys lankstinuko kainą? Tai patys jo sukūrimo darbai (nekurkite patys, geriau patikėkite profesionalams), ir medžiagos, spausdinimas. Taisyklės sako, kad kuo daugiau, kuo didesnį tiražą spausdini, tuo mažesnė išeina vieneto kaina. Taigi, dar prieš pradedant gamybą, susiskaičiuokite, ką iš ko uždirbsite, kas ir ko  bus verta. Tai jums leis susiskaičiavus kaštus galiausiai tiksliai žinoti šiuos dalykus.

Kontroliuokite žiūrovo dėmesį

Jūsų lankstinukų gamyba bus efektyvi, kai tiksliai mokėsite kontroliuoti žiūrovo dėmesį. Didžiausia klaida, kurią daro lankstinukų kūrėjai, tai informacijos perteklius ir visiškas jos nesuvaldymas. Atspausdinti daug raidžių ir vaizdų bei už tai sumokėti – lengviausia viso darbo dalis. Tačiau puikus profesionalas pirmiausia turi mokėti kontroliuoti žiūrovo dėmesį. Tai reiškia, kad pirma reikia mokėti padaryti taip, kad lankstinukai ir jų gamyba būtų ne veltui. Turite nudirbti namų darbus – suplanuoti kuo efektyvesnį maketą. Kartais apie tą patį dalyką galima parašyti visą knygą, o kartais – pasakyti tai vienu efektyviu sakiniu. Būtent tokių santraukų, tikrų minties užtaisų ir reikia tada, kai atliekama ir kuriama lankstinukų gamyba. Reikia, kad žmogus neišsisuktų akių, žūrėdamas į daugybę mažučių tekstų ir paveikslėlių. Reikia, kad viskas būtų aišku, iškart ateitų esmė, bet kartu tai kažkaip „kabintų“. To turėtų siekti kiekvienas žmogus, užsiimantis lankstinukų gamyba.

Išlaikykite patrauklumą

Tad jeigu jūsų pagamintas lankstinukas jau atitinka minėtuosius standartus, dar vertėtų pasistengti dėl vieno, jau paskutinio dalyko. To, kad lankstinukai dar būtų ir tikrai patrauklūs. Mes esame žmonės su skirtingais skoniais, tačiau yra tam tikros bendros taisyklės, leidžiančios mums nuspręsti, kas yra patrauklu, o kas ne. Tad ir šiame darbe jūs turėtumėte pagalvoti apie tai, kaip laikytis tų standartinių principų, leidžiančių patrauklius gaminius atskirti nuo nepatrauklių ir atvirkščiai.

Tam, kad sukurtumėte patrauklų vaizdą, tereikia laikytis keletos pagrindinių principų, leidžiančių patraukliai ir tvarkingai išdėstyti grafinius elementus. Tai kompozicijos, proporcijų, spalvotyros ir kiti principai, kuriuos visų pirma žino profesionalūs dizaineriai.